fredag, mars 09, 2007

Snuskig fantasi

Satt på ett sövande tråkigt politiskt möte, drabbad av nära-döden-upplevelser av sällan skådat slag, då jag plötsligt fick ett hjälpsamt sms av en kompis: - Para ihop två av de fulaste och fetaste ledamöterna och föreställ dig dem insmorda i vaniljvisp, nakna och omslingrade!

Det hjälpte upp ett tag, men till slut blev det för äckligt. Dessutom gillar jag vaniljvisp. Här är ett suveränt recept om du, som jag, tycker bättre om att äta upp maten än att laga den:

Vispa upp några förpackningar vaniljvisp och blanda i massor av frysta bär, t ex hallon. Frys in i en glasskål, och vips! En glassbomb! När folk förundrat ber om recpetet säger jag att det är en väl förborgad familjehemlighet.

Här är några äckligare alternativ till vaniljsvispen att föreställa sig fula maktgubbar/chefen/elaka grannen insmorda och krälande på golvet i:

Brylcreme,
vit skokräm,
spraygrädde,
och ja, nu vet jag: Kraft har nyligen lanserat Easy Cheese, cheddarost i sprayflaska (se bilden).

Fy fan vad äckligt. Hur kan man komma på nåt sånt? Det är som fett- och äggfri majonäs. Jag trodde hela vitsen med majonäs var fett och ägg, men jag kan ha fel....?

Var på IKEA idag igen. Senaste gången var alla människor fula och feta, men idag var det faktiskt rätt trevligt. Vi var där ett helt gäng från jobbet, som helt hade gått in för uppgiften genom att iklä oss säckiga träningsoveraller, åt stora köttbullemenyn och allt. Vi roade oss med att försöka komma på alternativa användningsområden för all prylar. Stekspaden med hål i blev en spankingspade, alternativt ett verktyg för att slinga musen.

Jag passar nog varken som politiker eller som IKEA-kund.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Haha... när jag möter på stöddiga eller tråkiga människor, försöker jag se framför mig hur de stitter på toa och är hårda i magen. :-)

Johanna Graf sa...

Mmmm! När jag var liten hade jag yttersts vårt att tro att Drottning Silvia gick på toaletten. Blotta tanken...!

Nathalie Sundesten Landin sa...

Vilka konstiga människor som springer på IKEA och hittar på alternativa användningsområden... Du får sluta umgås med såna galningar :-)

Anonym sa...

Ahhhaaahaha!:-) Darling. Underbart roliga du. Tack. Vilka maerkliga och kul jobbkompisar du har! Forstsaett.
Med Lena Ph. paa stereon och din text pa skaermen saa kan livet inte bli baettre aen saa haer.

Johanna Graf sa...

Tack! Ska tänka på era värmande ord nästa gång jag sitter på ett tråkigt gubbmöte!