torsdag, mars 29, 2007

Det får vara måtta på folkligheten

Annika Anderssons blogg läser jag en makalös historia om den nytillträdde landshövdingen Per Unckel (m). De nya moderaterna är visst riktigt urmodigt bruksortsgamla. Men det får man kanske förstå. Någon måtta på folkligheten får det ju vara.

Har man en fru som heter Tutti så är det väl dessutom ofrånkomligt. Eller hette hon Titti? Tutti, Pippi och Fnitti. Nåt Kalle Anka-namn var det iallafall. När jag var på TP (intern slang för Tessinska Palatset, det vet väl alla?) för en tid sedan och bevistade installationen av den nya hövdingen, kunde jag inte låta bli att tvångsmässigt upprepa namnet hela tiden. Hej, hej, Tutti, kul att träffas! Per, glöm inte att hälsa Tutti från mig!

Tror jag fick någon släng av Tourettes syndrom. Det händer mig ideligen i de fina salongerna. Kuk.


Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

När jag gick i gymnasiet var fikahänget i Lycksele lokaliserat till pingströrelsens Duvans. Jag var aldrig så bekväm eftersom jag konstant kom på mig själv med att tvångsmässigt svära...
/U

Anonym sa...

Tack för tipset om MaxiMac till Annika.

Du, apropå ingenting: Vi är några stycken som gärna skulle vilja få tag i ett exemplar av din sköna Bamseteckning. Går den att få tag i någonstans?

Anonym sa...

Nevermind, kollade kommentarerna på Bamse och fick såklart svar... :-)

Johanna Graf sa...

Det kommer en särskild blogg i detta ämne snart. Ska bara lyckas slita mig från det fina vädret...