onsdag, mars 14, 2007

Jag har blivit utmanad...

... av Anna, fair and true. Jag ska lista 6 underliga eller knäppa saker om mig själv och sedan utmana sex nya bloggare att göra detsamma. OK, Tora, Helena, Peter, Claes, Martin och Nathalie, får se om ni slår det här weirdo-rekordet:

1. Jag kan böja tummen så långt bakåt så att den ligger ända in emot handleden.
2. Jag blir oerhört generad när jag ser kända människor. Senaste veckan har jag varit på två väldigt kändistäta partyn och bägge gångerna har jag varit tvungen att gå omkring och stirra ner i golvet hela kvällen. Det har gjort att jag upprepade gånger snubblat in i kändisar, vilket gjort mig ännu mer generad.
3. Jag kommer ihåg konstiga saker. Koden till toaletten i Folkets Hus i Malmö t ex, trots att det är typ sex år sedan jag var där.
4. Jag älskar konserverade vita bönor i tomatsås. Kan äta det till middag varje dag om det kniper.
5. Jag hatar att smaka på mat medan jag lagar den. Det förtar liksom upplevelsen av att äta den sedan. Resultaten av min matlagning blir därför litet...varierande.
6. Min dagmammas ena dotter har en gång gjort det med Iggy Pop. Fast det är ju mer en Lassie, så det kanske inte gills?

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , ,

5 kommentarer:

Jonas Morian sa...

Du har väl, om jag inte missminner mig, en claim to fame som heter duga annars - du har väl hängt med Laibach?

Johanna Graf sa...

Nja, bara basisten...

Peter Andersson sa...

Mitt bidrag finns nu på http://peterlandersson.blogspot.com/
Ska jag vidareutmana??

p

Jonas Morian sa...

Johanna, det är imponerande nog... Respekt!

Anna, Fair and True sa...

Äh, det gills ändå! Kan rekommendera bakad potatis med vita bönor - mycket populärt i England!