torsdag, mars 29, 2007

Livets små mysterier

Ibland passerar man saker som sätter fantasin i rullning. Det här till exempel.
Vem? Varför? Undrar vad som hade hänt?
Jag funderar också ofta på om det där paret som satte sina namn på en gatsten i hörnet Götgatan-Folkungagatan fortfarande är gifta? Ni vet, de där, jag har glömt vad de hette, som lät gravera in med metallbokstäver i gatstenen, "Här träffades X och Y det och det datumet. Nu är de gifta och har en son." Vad händer om de skiljer sig? Går någon av dem dit och bittert bryter upp stenen då?

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

"Förlåt" tagsen och förlåt klisterlappar har förbryllat mig i flera år... Jag tror det var 2003 jag la märket till dem. Jag har sett dem på Torsgatan, på Solnabron, längs med Solnavägen samt i gångtunneln vid Stallmästargården.
Under Solnabron på Norra Stationsområdet brukar det också skrivas ord med plankor och under 2003 stod det länge just "Förlåt".
Eftersom det alla är områden där jag under 2003 rörde mig relativt ofta kändes det nästa lite creepy...

Matilda sa...

Kanske är det någon som ber om ursäkt för att han/hon begår olagligheter genom att klottra. vem vet :D

Tycker det är lite kul när man träffar på lite sådana här meddelanden i vardagen. Fast det hade ju varit ännu roligare om man hade förstått budskapet :)

Johanna Graf sa...

Jag har mer romantiska funderingar. Nån tonårskille som vill be sin tjej om ursäkt för något och vet att hon går den vägen till skolan, typ.

Eva sa...

Jag har en närstående ungdomsligist som ägnar sig åt att limma upp affischer på trista grå plåtskåp i hela stan med meddelanden på.
Där står t ex "Tsunamiutredningen - inget att göra vågen för" eller "från a-kassa till a-lagare blir det mera jämlikt då?"
eller november månads knasigaste "Arbetsvillkor Men vill kor arbeta"
www.loesje.se
Det är en tioårig folkrörelse, worldwide. I am impressed.

Nåt säger mig att de har fler undergroundmedlemmar än vi sossar har ovan jord. Och fler läsare än a-pressen.
De skapar i alla händelser fler leenden...
SÅ tror jag det är med Förlåt rörelsen också. Man blir varmare av ett förlåt, och det sitter i en stund.

=)

Anonym sa...

ett förlåt kan vara så svårt att säga, men kan vara lättare att ta åt sig...