lördag, mars 17, 2007

KONGRESS - Jultomtekön är lång

Idag ska jag på partikongress. Ska ha sällskap in till Folkets Hus med Stig Malm, som jag ska möta vid Näckrosens T-bana om en timme. Nu sitter jag och äter müsli och mjölk, lyssnar på väderrapporten, läser SvD, tjatar på sambon om att han ska göra thé till mig, tittar på en talgoxe (?) utanför fönstret, puttar undan katten från fönstret och försöker blogga. Samtidigt.

Jag har blivit Ackrediterad Bloggare och måste komma på något bra sätt att beskriva kongressen. Kvällstidningsvinkeln är täckt (av kvällstidningarna), de intelligenta analyserna är det många som är klokare än jag som gör anspråk på, och det rena skvallret är så .... uttjatat.

Jag känner också pressen från de 9 952 väljare som valde (s) i Solna och våra drygt 700 medlemmar. Många av dem har hört av sig och med budskap som de tycker jag måste framföra på kongressen. Problemet är bara att det är avsatt 345 minuter till 350 ombud för allmänpolitisk diskussion. Allt som sägs i den där talarstolen ska sedan tas tillvara av Partistyrelsen. Det är en stor uppgift och jag undrar om det inte rentav är mer än de klarar av?
Det blir som en sån där varuhustomte som barn får hoppa upp i knäet på och önska sig julklappar av.

När delegationen från Stockholms län hade en träff inför kongressen, diskuterade vi hur vi bäst skulle utnyttja våra < a href="http://www.intressant.se/">intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: