söndag, oktober 29, 2006

Prettot Carl Bildt

Ibland skriver andra så löjligt bra att man blir helt stum. I det läget vore det dumt att ens försöka åstadkomma någon egen intelligent kommentar, då ska man bara länka vidare:
Olle Svennings ledare i Aftonbladet om prettot Carl Bildt. Läs, läs , läs!

Som av en händelse sammanfaller Bildts lust att sälja sina ryska aktier med morgondagens fototillfälle utanför UD. Då han ska fotas ihop med den gamle KGB-mannen och Putin-polaren Sergej Ivanov som nu är försvarsminister och på officiellt Sverigebesök.

Men optionerna har Calle kvar. Hej svejs, Seryosha! Vill du snacka gasledning under Östersjön? Ring mig så tar vi en lunch i veckan!

Detta inlägg är pingat på intressant.se
Andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Slå gärna upp ordet "pretentiös" inann du använder det. För övrigt bör du se Bildts intervju i Aktuellt, där du kan lära dig lite om frågan med aktierna och optionerna, så inser du att Bildt inte har gjort nånting fel, tvärtom.

Johanna Graf sa...

Jag tycker att Bildt är pretentiös, d v s intellektuellt anspråksfull i en utsträckning som det inte finns täckning för, när han till exempel gör sig själv till språkrör för 1,1 miljarder indier och deras åsikter om det amerikanska presidentvalet. Och jag tycker fortfarande att han har ett moraliskt, politiskt och medialt problem med sitt innehav av optionerna. Här har en annan bloggare, Simon Garlöv, ett förslag på vad Bildt borde ha sagt istället: http://contradict2010.blogg.se/281006132830_detta_borde_varit_ditt_svar_carl.html

Anonym sa...

Johanna, kul att du läst min blogg och tack för ditt stöd. Personligen tycker jag att "prettot carl bildt" är en träffande och sanningsenlig rubrik, ser absolut inget fel i detta. Det är dags för honom att vias upp mer ödmjukhet inför svenska folket, det är meningen att han ska representera oss alla och inte bara den snobbiga elit som de "nya" moderaterna försökt distansiera sig från. Känner någon anna lukten av dold agenda?

Ikväll håller jag tummarna och rattar in TV4 plus för att följa mitt älskade Gnaget.

Hälsningar

Samuel Garlöv