tisdag, oktober 17, 2006

Katten kanske inte gillar att kallas Fisken?

Maryam blame-trippar för att hon låtit oss bli jourföräldrar till hennes lilla psykfall till katt. Katten är glad, kelsjuk och lekfull, men har en besvärande förkärlek för att skita i våra sängar. Det mystiska är att den lilla raringen sover hos oss i sängen varje natt. Det är kanske för att hon saknar oss när vi gått upp som hon protestskiter?

Veterinären meddelade att det berodde på otrygghet och skickade med en spray med katt-feromoner att spraya på sängarna. Då skulle de lukta tryggt och inte inbjuda till fekaliedumpning. Glatt skred vi till verket. Nu skulle timmarna i tvättstugan snart vara till ända. Medan jag sprayade loss i sovrummet hörde jag skrapande ljud i rummet bredvid... kattlort i hörnet! Sprayade där också. Ikväll gav jag alltsammans en extra omgång och sjönk därefter ner i TV-soffan, tittade mot golvet och upptäckte en korv på vita mattan! När sängen är tryggad, har mattan plötsligt blivit hotfull.

Här behövs mer spray. Nu ska jag bomba hela huset med trygghetslukt. Kan man få den i brandsläckarstorlek?

Och Maryam, sluta skuldnojja! Jag har en ny teori om orsaken till problemet: Kanske katten är sur för att vi kallar henne Fisken?

Detta inlägg är pingat på intressant.se.
Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om din länk:)
Intressant det han hade att säga om migrationsministern.. Men ok i övrigt är det inte my cup of tea. Verkar inte ha någon nyanserad syn på Irans historia även om jag finner vissa av hans åsikter som relevanta...