måndag, oktober 23, 2006

Lomhört och tondövt när ex-ministrar ska analysera

Jonas Morian PromeMorian skriver idag träffsäkert om de problem som inträffar när f d regeringsmedlemmar ska analysera valförlusten. Jag håller med. Det blir lätt både lomhört och tondövt.

Blev onekligen rätt orolig när jag hörde Berit Andnor i radion för ett par veckor sedan. Förutom att hon mässade om att "vår politik håller", så avbröt hon reportern när han pratade om det stora valnederlaget, och hävdade att vi minsann gått framåt på flera ställen i landet, så "bilden var komplex".

Hon lät för tusan som zooaffärsbiträdet i Monty Python-sketchen om papegojan.
Om det gick bra i Göteborg, så gjorde det det trots och inte tack vare de centrala valbudskapen, fatta det Berit!

Samma sekteristiska dövhet för andra än den egna gudens sanningar visade Pär Nuder när han avfärdade Nisha Besaras kritik mot partiledningen i Ekots lördagsintervju.

Dags att köpa Revaxör, Pär. Man kan inte lyssna med vaxproppar i öronen. Och skaffa fler öron, Berit! Gärna från de städer där verkligheten skiljde sig mest från valledningens bild av Sverige.

Detta inlägg är pingat på intressant.se
Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Johanna för din åsikt,framförallt när du som väldigt aktiv tar denna st'ällning blir jag lugnare för partiets framtid.Jag var rädd ett tag att jag var ensam om min misstänksamhet mot "Bagdad-Bob" Berit Andnor och Nuders arroganta uttalande.

Johanna Graf sa...

Ja, som obekväm kanske jag inte blir bjuden på så många cocktailpartyn, men å andra sidan är det nog inte där jag gör mest nytta : -)

Nathalie Sundesten Landin sa...

Men vi kan dricka cocktails... bara du inte somnar :-)

Johanna Graf sa...

Å andra sidan är jag ju totalt harmlösa när jag somnar, så det kanske är bra att bjuda mig på ett par cocktails? Var det inte Churchill som sa att tal man håller i vredesmod är de bästa talen man aldrig borde ha hållit...

Anonym sa...

It is a non parrot, it has seized to be! ;) Håller med dig till punkt och pricka!