tisdag, oktober 31, 2006

Kan innehålla spår av grönsaker

Scen: Köket
Hysterisk-Mor-Som-Plötsligt-Kommit-På-Att-Dagens-Barn-Håller-På-Att-Dö-Av-Ohälsa:
- Ni måste äta mer grönsaker! Barn som äter mycket fett blir korkade, det stod i tidningen!
Pubertala Barn:
-Men vi ÄTER ju grönsaker, vad tjatar du om?
HMSPKPADBHPDAO:
- Det där är ju INGENTING, man måste äta ett HALVT KILO om dan! Dessutom innehåller gurka 90 procent vatten. Räknas det verkligen som grönsak?
PB:
- Vi gillar bara gurka.

HMSPKPADBHPDAO skriver upp GURKA på inköpslistan.
Köper tio gurkor.

Samma kök, sju dagar senare:

Förbryllad sambo:
- Varför ligger det nio och en halv gurkor längst ner i kylen?
HMSPKPADBHPDAO:
- Tyst, innan jag påminner dig om flaket med konserverad majs i källarförrådet!

Andra bloggar om: , , , ,
Detta inlägg är pingat på intressant.se

5 kommentarer:

Jonas Morian sa...

Jag gillar också bara gurka. Och mår rätt bra ändå :-)

Johanna Graf sa...

Och ingen kan ens med bästa vilja i världen kalla dig dum!

Jonas Morian sa...

Åjo. Det gör folk hela tiden i kommentarsfälten på min blogg :-)

Nathalie Sundesten Landin sa...

Äter dem inte frukt då? Det fick jag lära mig att om man äter mycket frukt brukar inte kroppen behöva grönsaker (o tvärtom).

Johanna Graf sa...

Nej,frukten äter jag upp!