lördag, februari 10, 2007

Som att dricka semlor

Jag har gått på ännu ett av Arlas reklamtrick. Kardemummamjölk passar tokfint i kaffe och smakar otroligt gott. Som att dricka semlor!

Grattis Arla, ni behöver inte oroa er mer för att svenska folkets mjölkförbrukning minskar. Barristakampanjen och Starka Ben-kampanjen funkade. Tacka er PR-byrå och det faktum att vi svenskar är uppfödda som kalvar.

Fast en sak är konstig: Varför får kossorna aldrig benskörhet, trots att de bär omkring på en vikt på sådär ett ton och aldrig dricker en droppe mjölk efter kalvåldern?

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

En målkonflikt har dykt upp. Enligt DNs Ekdal är det bästa vi kan göra för att få grönlandisarna att sluta smälta att upphöra med nötkonsumtion (ja, koprodukter alltså). Och sluta åka flygplan, men det visste vi ju redan..

A

Vi på Kantarellen sa...

Den reklamen har då inte jag gått på. Jag dricker ADRIG mjölk!

Mjölk är enbart bra till en sak... till kalvar!

Ingen av mina barn har någonsin glas med mjölk heller... och de lever fortfarande.:-)

Enligt vissa forskarrön, finns det grejor i mjölk som människokroppen har svårt att ta hand om. Jag har även hört att mjölk kan vara grunden på Altzheimers.... dock kan jag inte verifiera detta just nu.

Vi på Kantarellen sa...

Asch... här gick det undan med skrivandet, men du kanske förstår ändå.

Karin Berg sa...

Dricker inte heller mjölk. Det smakar apa och luktar konstigt. Mina ungar tycker inte heller om mjölk, fast för dem är det en naturlig förklaring bakom. De är laktosintoleranta..

Johanna Graf sa...

Annika: Jag har också hört det där. Det är för att d fiser metangas, va?

Mamselamsen: Mina barn dricker itne heller mjölk, utan äter det bara med flingor på morgnarna ibland. Och tur är väl det, med tanke på deras anta, ålder och aptit...!

Anna, Fair and True sa...

Det finns ju en massa kalcium i broccoli och annat och jag antar även i gräset! :)