onsdag, februari 07, 2007

Konsten att kringgå en folkomröstning

Sömnig sitter jag vid frukostbordet. Plötsligt hör jag något konstigt på radion: Trängselavgifterna ska vara avdragsgilla. För företagare, menar de väl? Nej, för alla som reser till eller från jobbet med bil!

Om jag fattat det rätt ska alltså de som tar bilen till jobbet få skatteavdrag, medan de som tar bussen, tunnelbanan eller pendeltåget inte får det.

Vad är det då för mening med att införa trängselavgifterna överhuvudtaget? Just det, tänkte inte på det. Moderatregeringen ville ju inte ha några avgifter överhuvudtaget.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , , , ,

3 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Jo, vissa avgifter vill de ha... och t.o.m. höja dem.

Men jag är glad över att jag bor i en liten håla i Småland, med fri infart och bara gratis parkeringsplatser så långt ögat kan skåda.

Förresten sa det något om avdragsrätten om man kommer som turist till hufvudstaden?

Johanna Graf sa...

Ha, ha, du kan ju alltid hävda att det är så ARBETsamt att vara i Stockholm!

Vi på Kantarellen sa...

Ja, det vill jag lova, som den lantlolla jag är.