tisdag, februari 06, 2007

Dubbelnaturer

I avdelningen Säga-det-ena-men-göra-det-andra nomineras härmed

Anders Borg. Först tog han alla tillfällen i akt att branda sossar som storslösande pampar. Sedan blev han minister och använde regeringsplanet med samma frenesi som en chipsfrossande Kikki Danielsson. En kväll beordrade han planet med 3 besättningsmän och 4 medarbetare från finansdepartementet att åka till Nyköping och vänta på honom över natten, så att han kunde spara en halvtimme nästa morgon. Kostnad: 131 000 kronor. Efter alla hätska utfall mot s-ministrar som flög regeringsplanet när m-oppositionen inte tyckte det var motiverat, kvalar detta agerade lätt in som etta på contradictory-listan.

Fast Anders använder ju sin dubbelmoral till egna fördelar. Det finns ett värre exempel, nästan i klass med den där svarta nynazisten i Göteborg som aktivt arbetar på att utrota sin egen underlägsna ras.

Mary Cheney. Först arbetade hon och farsan vicepresident Dick Cheney hårt på Bush-segern 2004, bl a med vallöften om tillägg i konstitutionen som förbjöd såväl homoäktenskap som partnerskap. Nu väntar hon barn med sin flickvän. Men den bebin är sänd av gud, säger hon, och har ingenting med hennes politiska ställningstagande att göra.
Mary kanske är masochist? - Ja, ja, förbjud homosar att älska varandra, omvänd syndarna, bota mig, straffa mig, jaaa! Undrar bara hur hon ska svara när ungen frågar: - Mamma, tycker du och morfar att jag är avlad i synd?

Och undrar hur Anders Borg bemötte kritiken mot sitt nya utsvävande leverne och sovmorgnar på skattebetalarnas bekostnad? Han kanske svarade med oxymoronet "En talande tystnad". (Oxymoron är en sammansättning av ord med motsatt innebörd, som till exempel "Thomas Ledins bästa")

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Jag har fått för mig, att var fjärde år sänks prekripstionstiden på avgivna löften och åtaganden till så där 5 månader... sen finns de inte mer.

Visst är det konstigt.

Johanna Graf sa...

Jag är som en elefant, jag glömmer aldrig. Kommer de och försöker mata mig med en härsken jordnöt igen, stryper jag dem med snabeln.

Anonym sa...

Hahaahaa, tomas ledins baesta...
stort skratt. det tog ett mycket litet tag innan det klickade in men daa var det desto roligare
Fast jag gillar ju forstass tompa!

Kardemumma mjoelk..jag erkaenner-jag aer hellurad. Och glad aendaa.
Brod, skadespel och kardemummamjoelk till folket: vem behover opium?
Och du faar en stor valentin-kram istaellet om du nu inte vill firas/fira!
UBIMYC