söndag, februari 04, 2007

Små barn små bekymmer

Jag överväger att flytta ner i källaren. Jag kan sova i badkaret om det krävs, bara jag får sova en hel natt. Till alla småbarnsföräldrar som klagar på sömnbrist kommer här en dålig nyhet: Det blir inte bättre.
Lördag kväll. Två tonåringar ute med kompisar, en nästantonåring hemma.
23.00 Jag och katten går och lägger oss. (Beige, jag vet, men jag var trött.) Katten breder ut sig, het som en värmedyna, jag flyttar mig längre och längre ut mot kanten.
00.00 Spöktimmen börjar. Mellantonåringen, iklädd konstiga kläder med kedjor, kommer hem och börjar rasslande klampa omkring i någon slags hämta mat/borsta tänderna/glömde mobilen-vandring. Därefter börjar TV:ns nattskift.
01.00 Nån familjemedlem får för sig att slamrande tömma diskmaskinen.
02.00 Jag är fortfarande vaken och bestämmer mig för att det är dags att bli orolig och ringa och efterlysa stortonåringen. Yrvaken svarar han, hemma i sin säng: -Hallå, jag försöker sova! Han hade kommit hem utan att jag märkt det.
03.00 TV:s Late Night Show är tydligen slut, för tandborstning/spola/smälla i toadörren-ritualen börjar på nytt.
08.25 Sambon går upp. Fem och en halv timmas jävla sömn sitter som en betongkeps i huvudet.

För att trösta mig har jag nu beställt fint kinesiskt importté för 825 kronor på nätet. Exklusivt jasminte i form av små pärlor, vackert orangebrunt lagrat Yunna Pu-erh med smak av piptobak och läder, exklusivt Green Buddha oolongté och slutligen ett vitt té; den svindyra rariteten White Silver Needles.

Återstår att se om det funkar att shoppa sig pigg.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Se det så här istället: Varför deppa över att någon någonsin tömmer diskmaskinen, även om det är klockan ett på natten? Trots allt lever du med en rätt stor grupp tonåringar. Gläds åt att de gör sin del av jobbet - det tyder på att de fått en god uppfostran:-)

Johanna Graf sa...

Det var sambon...

Anonym sa...

Då är väl sambon väluppfostrad åtminstone