onsdag, november 04, 2009

Barbie och jag

Jag är inget troget fan som Mona Sahlin, jag hade ingen Barbieklubb. Men jag hade ett par dockor med rakt utstående tuttar i storlek DD och fötter i storlek 33. Det bekymrade mig inte nämnvärt vad jag kan erinra mig. Jag fick ingen skönhetsneuros eller så. Jag stack frodigt nålar i öronen på Barbie och Midge, tatuerade dem med kladdig blå bläckpenna och klippte av morfars slipsar och gjorde aftonklänningar till dem av.

Ändå blir jag glad av att se att Barbie, som hunnit fylla 50 år, nu fått mer mänskliga proportioner. Hennes byst har krympt, midjan breddats och fötterna förstorats. Men eftersom mina tuttar med all säkerhet krympt ännu mer, min midja döljts i ett trebarnshull och mina fötter trampats ut från storlek 36 till 38 under samma tid, är hon fortfarande ljusår från mina egna proportioner. Det stör mig lika litet nu som då.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , och annat intressant

En senior-Barbie - kanske vore nåt för 40-talistgenerationen?

Inga kommentarer: