söndag, oktober 12, 2008

Titelmatchen rond 1

Det är svårt att kommentera under pågående debatt, så de mer djuplodande kommentarerna får vänta till morgondagens inlägg. Jag har istället valt att ge poäng till debattörerna enligt en fiktiv lyssnarskara här i Stockholm (jag koncentrerar mig på Reinfeldt och Sahlin) :

Håkan, 38, tvåbarnspappa, systemingenjör, gift, boende i villa i Sollentuna.
Anna, 26, går en forskarutbildning på Södertörns högskola, bor i andra hand i Tumba.
Kerstin, 71, pensionerad lärare, bor i bostadsrätt i Fredhäll.


Håkan om
Reinfeldt: + borgerlig samling
Sahlin: + Ordning o reda i ekonomin, ansvar
+ Trygghet vid förändring

Anna om
Reinfeldt: - skatt, skatt, skatt
Sahlin: + pratar om utbildning o studenter
+ rika män har gynnats

Kerstin om
Reinfeldt: - pratar inte om det som är viktigt för mig
Sahlin: + pensionärsskatt är fel

Pajkastning, teknokratisnack och ekonomistspråk gör att jag här väåljer att avsluta rapporteringen. Min lyssnarpanel har bytt kanal på TV:n. Tyvärr.

Får se om de zappar förbi efter Aktuellt...

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Sahlin=trygghet!? Hurdå?

Villan brandskattas igen. Bensinskatten, avgiften och momsen höjs definitift.. Inkomstskatten, redan världens högsta, höjs ytterligare. Elpriset höjs till nya, oanade nivåer, men kallas naturligtvis något annat, "bättre".. Priset på alkohol, tobak och snus stiger ännu lite till. Flyget, skogen, turismen, bilindustrin och företagen skall klämmas åt ytterligare med några miljarder. Och sedan skall det delas ut bidrag igen, till allt som gagnar Mååånas och "partits" fortsatta maktinnehav, kosta vad det kosta vill.

Kallar du det trygghet?