söndag, mars 11, 2012

Öh, var kan man tanka i Guinea Bissau?

Aldrig har jag saknat Internet så mycket och aldrig har jag ångrat så enormt som idag att jag aldrig tar mig tid att läsa utrikessidorna.
Är det någon som vet om det pågår någon väpnad konflikt i Guinea Bissau?
Någon uppkopplad vänlig själ som kan kolla det finns någon lättillgänglig hamn där de säljer diesel i detta land?
Vad UD har för helgnummer så vi kan kolla vilka nationaliteter som de eventuellt kräver på visum?
Som svensk är man ju välkommen i princip överallt, men vi har en isramerikan ombord som tyvärr har israeliskt pass och han verkar tveksamt road av att komma i närkontakt med fientligt sinnad muslimska grupperingar som eventuellt kan finnas där. - Äh, oroa dig inte, tänk på Antebe-fritagningen i Uganda på 70-talet, den klarade ju Mossad galant! försöker en besättningsmedlem trösta.
Hm. Nja, vi skulle nog behöva veta mer innan vi vågar oss på en sådan operation. Men vi har bara soppa kvar för ett par dagar och en envis motvind, så nu har vi vänt kursen mot Bissau.
Håll tummarna för oss, och skicka gärna all info du har till saba@amosconnect.com
Tack på förhand,
Johanna
P.S. Du får gärna kommentera här på bloggen, men jag har som sagt inte Internet ombord, så jag kan inte läsa kommentarerna förrän jag kommer i land. Detta skickar jag via satellit-telefon-mail. Fråga mig inte hur det funkar. Långsamt är det i alla fall. Och dyrt. Så om du mailar mig, SKICKA INGA BILAGOR!
D.S.

Inga kommentarer: