tisdag, december 23, 2008

Lucka 23, knäck utan skinn och skinka som knäck

Sådärja. Nu har jag griljerat skinkan, samtidigt som jag kokade knäck och tjongkola och gjorde rödbetssalladen.

Samtidigt. Bad, bad idea.

Nu är skinkan torr med ett slags flarnliknande svart täcke ovanpå, som briste rvi dminstaberöring. Och knäcken, som kokade så muntert i de 10-15 minuter det stod att den skulle, har fortfarande inte stelnat i sina formar. Tjongkolan däremot, som skulle bli vit och seg när man drog i den, är mörkbrun och fullständigt karamellhård.

JAG HATAR MATLAGNING!

Man får trösta sig med att det finns de som har det värre, där "in the Drunk Tank". Minns att jag hörde dem live på Fryshuset 1987 (?). Det som då slog mig mest var den höggradiga fyllan och den totala avsaknaden av tandhälsa. Här är den nu, låten som brukar komma överst på jullåtslistorna The Pogues och Kirsty McColl i Fairytale of New York. På min är den dock bara näst överst. Vi får se vad tomten kommer med imorgon.


Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ursh va jag kände igen mig där :s allt ska helst hända på en och samma gång!

Cege by the way sa...

Hmmm ... GRYMT bra låt är det hur som helst /CG