söndag, december 21, 2008

Lucka 20, stress och snor

Om julafton är årets längsta dag, så var nog gårdagen årets kortaste. Och nu menar jag inte för att den 20 december faktiskt var det - solen var uppe kortast tid på hela året - utan för att jag inte fattar vart den tog vägen.

Jag som skulle få så mycket gjort - köpa ved, julgran, lämna julklappar, köpa julklappar - vaknade med fullt utblommad julförkylning. Ni vet en sådan där som man får när man äntligen ska få ledigt efter en intensiv jobbperiod.

Det valde jag baturligtbis att igborera, och började genast vimsa omkring och fick ingenting gjort. En sak fick jag iallafall gjort, ett måste varje jul: jag såg filmen Love Actually. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: det är alla julfilmers julfilm. Man blir en godare och lyckligare människa av att se den. Missade ni den på TV4 igår så hyr och se den i jul!

Här är lucka 20, som naturligtvis hörde till en av de saker jag vimsade bort igår. Ett potpurri från Aimee Manns julskiva One more drifter in the snow som kom för ett par år sedan och färgyllde hela min jul det året. Bara fyra låtar kvar nu, och i min omgivning växer nervositeten: Kommer inte låt XX att komma med? Artisten YY MÅSTE vara med, annars har du ingen smak! Den som överlever julstressen får se.



Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Britta sa...

gillar din blogg!!