söndag, februari 10, 2008

På upptäcktsresa i bloggosfären

En annorlunda utmaning kommer från Calle Fridén som uppmanar mig att upptäcka nya bloggar genom att trycka fram dem slumpvis med hjälp av knappen "Nästa blogg" högst upp på min bloggsida. Det visar sig vara roligare än jag tror. Först hittar jag en kinesisk dam som vill skapa ett avtryck av sin existens här på jorden genom sin blogg, men där finns nästan bara fotografier på hennes man, barnen och barnbarnen. (Känner plötsligt behov av att kunna skriva på kinesiska :Berätta mer om dig SJÄLV, gumman!)
Sedan kommer jag till en tysk skidfantast som skryter om sina senaste skidupplevelser (Här klämmer vi puder! Så här borde man alltid ha det! Gäsp.) Hittar därefter en spansk arkitekturfreak Jag kan inte spanska, men av bilderna att döma är hon mycket intresserad av kyrkor, företrädesvis i tegel. Hon verkar ändå vara en toppenbekantskap jämfört med nästa bloggare; en religiös, amerikansk blondin vars stora passioner i livet verkar vara bröllop och "scrap booking" Det är en slags hysteriskt överdekorerat papperspyssel som verkar gå ut på att fästa så mycket pynt som möjligt på ett papper eller kort.. (Se bilden. Om jag var den brudens man skulle jag få dubbla mardrömmar om jag fick det där albumet i present. Först bilden och så krimskramset runt omkring, huva!)
Nästa blogg är fascinerande, om än inte särskilt matnyttig för mig, för den är en tipsblogg för rika latinamerikaner om var man bäst shoppar Jimmy Choos i Mexico, utövar work out i NY och dricker drinkar i Barcelona.
Nästa blogg Sins of blood ger mig inte heller så mycket, men det är ju alltid intressant att veta det finns17-åriga emos även i Brasilien.

En fascinerande upptäcktsfärd en söndagseftermiddag i februari.
Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om , , ,

3 kommentarer:

Calle Fridén sa...

Den spanska arkitekturfreaken har fel adress för närvarande.

Anna, Fair and True sa...

Kul idé! Den ska jag också prova någon dag!

Johanna Graf sa...

Ojdå, länken till den spanska arkitekturfreaken gick visst till den tyska skidfantasten istället. Nackdelen med slumpartat bloggsurfande är att det tyvärr blir svårt att återfinna den. Men jag lovar, det var verkligen inget omistligt :-)