fredag, december 07, 2007

Har folket inget bröd? Varför äter de inte bakelser då?

På en blogg tillhörande folkpartiet i Nacka tycks min bloggvän Lennart Nilsson vara den som skriver de flesta inläggen. Och det med den äran. Här är ett inlägg som fick mig att skratta hysteriskt klockan sju på morgonen. Fast sedan slog det mig att det faktiskt inte var något skämt och då blev jag istället så bedrövad att filen krackelerade i tallriken. Vart är världen på väg när sådana moderater som de i Täby får styra? Nog borde väl samtliga andra partier klara att ta över kommunen och bilda en slags kriskoalition efter nästa val? Läs här om moderaten som på fullt allvar tycker att skattepengarna gör bättre nytta i var och ens ficka, för då kan de till exempel räcka till en ponny till dottern. Och om moderaten som tycker att barn som inte har råd att betala skolmatsavgiften (Jo, de har en sådan i Täby!) kan vända sig till socialen.
Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Perny sa...

Jag tycker nog att denna lilla lilla del va citaten: " Det är himla olyckligt för dessa barn, men vi ska inte behöva rätta våra regler efter den lilla procentandelen av befolkningen." säger en hel del om moderaterna. Det jag sa till alla innan valet som så många blev förvånade över efter resultatet.