onsdag, december 19, 2007

All I want for christmas

Har blivit inbjuden på Önskestafett av Niclas, mannen bakom bloggen Deepedition.

Måste först säga att jag hellre givit mig på elitlistan, initierad av ChristerMagister där man ska skriva vilka egenskaper man uppskattar hos andra människor, och vilka man retar sig på. Självklart är jag ju absolut ingen elitist som går igång på snabbhet, smarthet, rörlighet och intellektuella förmågor i största allmänhet, utan uppskattar mer vänfasta människor med snälla ögon, varma själar, empati, rakhet och ärlighet.

Inte!

För jag vill nämligen ha allt det där. Kräset, javisst, men då skulle ni se min önskelista till jul:

1. Den där snygga och otroligt smarta hjärnforskaren jag träffade i fredags.

2. En magnumflaska med champagne. Märke spelar ingen roll, bara den är dyr, kall och gratis.

3. Att det går en oavbruten svit av bra filmer på TV hela julhelgen. Sådana där larviga, snälla som man får en tår i ögonvrån av på slutet, suckar nöjt och tar ett fikon till.

4. Knarrsnö.

5. En så stor hög av bra böcker att den hotar att välta på sängbordet.

6. Förresten, ett sängbord, för det har nyligen försvunnit.

7. OK, Niclas, den här är för bra att inte ha med även om den rimmar väldigt illa med julens budskap: Fred på jorden och en shysst k-pist att fixa det med.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

deeped sa...

Varför känns det som om vi skulle kunna ha roligt över en kaffe? :)

Johanna Graf sa...

Absolut! Lägger genast till en kopp julkaffe på önskelistan.