torsdag, maj 03, 2007

Spenderbyxorna på


Dagens fråga

Hur mycket pengar gjorde du av med idag?


Johanna Graf: 60:-. Så mycket kostade lunchsushin; tog min special 6 räksushi.

Reportern: Det var inte mycket. Gillar du inte att shoppa?

Johanna Graf: Jo, men igår fanns inte tid för sånt. Vi hade kampanj utanför stadshuset i Solna Centrum där folk lämnade in sina deklarationer. Vi delade ut rosor med små kort där det stod "Tack för att du bidrar till vår gemensamma välfärd".


Mats Odell: 1 200 000 000:- Jag sålde Telia Sonera.

Reportern: Sålde? Men då tjänar man väl pengar?

Mats Odell: Jo, men värdet på aktien föll med 1,2 miljarder när det blev känt att vi skulle sälja. Det var Marknaden som reagerade och marknaden har alltid rätt. Hej då, nu ska jag fira! Några hedgefonder har lovat att bjuda på middag.


Hur mycket gjorde du av med? Och på vad?


Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , , , , ,,

2 kommentarer:

Tora Hansjons sa...

Hahaha! Du är grym!=)

Tora Hansjons: Ingenting. Maten hade jag med mig, i ett försök att vara en sann student. Och jag drack så mycket kaffe igår, så jag ville inte ha något idag.

Daniel sa...

Haha!

Riktigt roligt!