fredag, maj 25, 2007

Tönthemligheter del 2

Man ska tydligen inte skriva blogginlägg på lördagar, för då har ni ett liv och har bättre saker för er än att häcka framför datorn. Eller hur?

Fast jag blev ändå litet besviken över att ingen nappade på min fina spaning om tönt-trenden i inlägget "So hip it hurts". Så därför försöker jag igen - denna gången på en fredag - och utmanar alla som törs att erkänna sina Guilty Pleasures.

Kanske går det lättare för er om jag börjar och erkänner mina egna tönthemligheter?
OK, håll i er:

Musik
Dr Hook! Kolla t ex in den här YouTube-videon. Ni blir också frälsta, erkänn!

Mat
Vita bönor i tomatsås. Direkt ur burken om det krävs. Håll er borta!

Kläder
Min morfars gamla flanellpyjamasar. När ingen ser. Mmmm.

Film
Dirty Dancing. Nobody puts baby in a corner! Det borde varit jag!


Så, kom igen nu, och erkänn era hemliga lustar.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , ,

5 kommentarer:

Eva-Lena Jansson sa...

Ok, jag skriver inlägg på lördagar. Och här kommer listan över andra sk "töntigheter":
Musik: Julio Iglesias med Hey. Underbart och sentimentalt.
Mat: Nudlar i påse för 5,90 på ICA
Kläder: T-shirt & Facket i sommarlands träningsbyxor (jag är ju 43 och inte 22).
Grease: Hopelessly devoted to you. Töntigt? Definitivt men vem har inte varit olyckligt kär?

Annika Andersson Ribbing sa...

Det tar lite emot.. men okej.
Film
Jag mår rysligt bra när jag får titta på romantiska komedier. Notting Hill är nog den mest sedda men Dirty dancing går inte av för hackor heller. Om du vill va Baby så kan jag aspirera på Sarah Jessica Parkers karaktär i "Girls just wanna have fun". Jag VAR hon..

Mat
Jag tänker att det ska gå över men rostade mackisar med marmelad är en tonåringen-efter-fotbollsträningen-kan-äta-ett-helt-formbröd-själv-last som inte släppt greppet ännu. (Även om de inte blir fullt lika många till antalet längre..).

Kläder
Empireklänningar som i "Stolthet och fördom"... (Nu rodnar jag på riktigt).

Musik
Pinigaste alla kategorier - det är inte låtarna jag gillar utan att jag ser mig själv framföra dem. Tårdrypande, tunga ballader framförs på ett ruffigt hak och naturligtvis är vi coola, klädda i svart och oåtkomliga..

Haha, kul man kan ha åt sin egen lilla patetik! Inte minst när det gäller självmotsägelserna.. Empireklänningar och svartdepprockare..

Nåja, from the heart anyway..

Johanna Graf sa...

Måste hyra Girls just wanna have fun i helgen. Den hade jag glömt! Empireskärningen är populär nu! (Se mitt inlägg om "sexiga ögon")Den kan rentav gå att kombinera med svartrockmodet. Litet 1800-talsvampyr sådär.

Anonym sa...

Nix. Daeer graansen. Alldeles foer privat. Sorry. I ett svagt oegonblick har jag vael antytt naagot om detta aemne foer JM(orian) ...om vissa skivor paa skivhyllan som av smatt ofoerklarliga skael inte faar staa framme till allmaen beskaadan./
That's it, you'd have to torture me to make me admit anything more.
UBYMIC

Jonas Morian sa...

Oh dear... Nu har jag äntligen tagit mig samman och bekänt.