torsdag, november 01, 2007

Pusskalas är bra för hälsan

Det är bra att läsa tidningar, man lär sig något nytt varenda dag.

Nu vet jag till exempel varför Ulrica Schenström var på pusskalas den där kvällen när hon hade jour. Det var för att hålla sig frisk!

Det är i SvD jag hittar notisen, där det berättas att pussar stärker vårt immunförsvar. Forkare vid Karolinska institutet går nu ut och rekommenderar föräldrar nu att pussa och krama sina barn ofta. Det skyddar till och med mot allergi.

Två sanningar är nu uppdagade. Ulrika Schenström riskerade inte alls rikets säkerhet, hon tvärtom värnade och stärkte dess krisberedskap.
Den andra sanningen är att jag nu har rätt att pussa min barn så ofta jag vill, även om de skriker - Uuuääck! Då förklarar jag bara helt sonika att det är för deras eget bästa och överlevnad.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , rel="tag">föräldrar

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha det var en rolig twist angående rikets krisberedskap! Önskar jag hade tänkt på den först. Attans.

Anna, Fair and True sa...

Rolig tolkning! Du hittar alltid sambanden!

Anonym sa...

Pussas bör man annars dör man... ;-)

Johanna Graf sa...

Din rubrik var bäst, John! Synd att jag inte hittad epå den! Måste nog anställa dig som min personliga PR-man!