onsdag, mars 05, 2008

Jag vill också byta statsminister

Apropå spelkortet i mitt förra blogginlägg om vilket parti som egentligen spelar politikens högerytter: Idag publicerar ett antal personer som kallar sig "vanliga medborgare" en annons i Svenskan där de kräver Reinfeldts avgång. Skäl: Han är för sossig. Som statsminister vill de istället seMaud Olofsson.

"Vanliga medborgare" förresten... är man det med efternamn som Bönnelyche, Cnattingius och van der Kleijn? Till Reinfeldts försvar kan jag säga att jag gillar honom jättebra som disktrasa. Fick en i present igår och den funkar alldeles utmärkt.
Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul annons!

Jag reagerade inte så mycket på namnen i sig, även om de kan vara bärare av budskap och signaler.

Det som är mer intressant är är titlarna på personera.
Dessa titlar förklarar kanse mer än något annat varför de inte gilla "det nya arbetarpartiet"...man vill väl inte klumpas ihop med kreti och pleti.

Spiff sa...

Slappna av!

Sverige är förmodligen västvärldens mest vänstervridna land, där ni har styrt och ställt i nästan oinskränkt i 80 år. Med ett resultat man i bästa fall kan kalla "mediokert"..

Tror ni inte att vilket land som helst mår bra av ett maktskifte då och då, för att skapa balans?

Det snackas om demokrati, men i praktiken har makten korrumperat er totalt och er arrogans inför andra värderingar än era kollektiva "stor-drifts-lösningar"är skrämmande!