tisdag, juli 10, 2007

Maneter och Hugh Grant

(UPPDATERAD)
Så här när hårddisken i hjärnan fått några dagar på sig att sänka varvtalet, händer något. Jag tror man blir litet dum. Mina skarpaste och viktigaste funderingar denna dag har rört:
Gräsklipp. Undrar om man verkligen måste kratta bort det, eller om vinden blåser bort det efter ett tag?
Lättstuvad bladspenat. Är det farligt att koka spenat i aluminiumkastruller?
Aluminiumkastruller. Borde man inte egentligen slänga den?
Hugh Grant. är det han själv som sjunger i Music and lyrics?
Kyrkliga kändisar. Söker Paris, Britney och Lindsay andlig vägledning för att de har hål i huvudet eller hål i själen?
Maneter. Kan man verkligen äta dem? Vi har ju massor här på västkusten. Men hur man "strimlar man i så fall ner dem i en sallad"? De är ju jätteslemmiga. (Min lycka är gjord! Restaurang Minggården på Kristinelundsgatan i Göteborg serverar faktiskt manetsallad. Den heter Haizhe Pi och kostar 68:-.)

Nej, nu måste jag vila hjärnan litet och fortsätta läsa The Game av Neill Strauss. Det är en smart kille det.

Tonåringarna har åkt till Båstad för att tita på tennis (?), så nu är det lugnt igen.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Akta dig för maneter. Det är det äckligaste jag någonsin har ätit. Ungefär som stelnat klister, fast det knastrar mellan tänderna när man tuggar. Och av någon kryptisk anledning fanns det på matbordet varje dag undre min Shanghairesa. Urrk.

Gräsklippet ska du däremot låta ligga kvar - det ger näring åt gräsmattan. Skulle det någon gång ha blivit väldigt långt och därmed hota att kväva det avklippta gräset kan du lite slarvigt räfsa ihop lite och lägga i dina rabatter. Täcker jorden så inte otäcka ogräs kan växa och ger lite näring till de vackra blommorna du odlar. Det du :-)

Anonym sa...

Instämmer i Urrk!

Det är illa nog att bada i dessa hemska saker. Ska man nu behöva äta dem också - blä.