måndag, juli 09, 2007

Folkligheten flödar ikapp med regnet

[UPPDATERAD]
Tvingande skäl förde mig idag till ett deprimerande köpcentrum fullt av människor som försökte konsumera bort sin regnångest. Stället var fullt av ögonplågande jävla plasttofflor. Kombon av de fulaste skorna, träskorna, och det fulaste materialet, plast, stänkte som syra i mina ögon. Dessutom var alla som bar dem ohyggligt fula. Sclip-schlop, fettets dallringsgrad hos bäraren tycktes stå i direkt proportion till grällheten i neonkulören på toffelhelvetet.

Jag skiter i om de är sååå lätta eller sååå sköna. Man har vissa plikter mot sina medmänniskor och en av dem är att se till att folk slipper få skavsår i ögonen på allmän plats.

Må all röntgenutrustning kortslutas, svetten stinka, fötterna omformas och Foppa drunkna i pengar från denna vidriga uppfinning. Låt sedan deras förekomst begränsas till nostalgilistorna över "Detta minns vi från 2000-talets första år".
Det senaste tilltaget från helvetets förgård är att sälja små jävla prydnadsprylar att pimpa upp gummitofflorna med. Det är då man vill gå och skjuta sig på riktigt.

Nu har det dessutom kommit en variant som ser ut som ballerinaskor. Två trender i en, wow! Lyssna nu, jag säger bara detta en gång: bara tjejer som har figurer som ballerinor är snygga i ballerinaskor. Punkt.

Nej, nu får det vara slut på elitismen för idag. Är litet trött efter utflykten till köpcentret från helvetet och därefter tio tvättmaskiner med lerig Roskildetvätt efter fyra tonåringar.
Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är ju inte mamma men jag tycker nog att tonåringarna borde tvätta sina egna kläder.

Nina

Johanna Graf sa...

Vanligtvis gör de det, sedan flera år tillbaka, men nu var de så trötta och så leriga och så frusna att modershjärtat dunkade tillbaks till neanderthalstadiet.

Anna, Fair and True sa...

Jag tycker också att det är såååå fula! Usch! Och nu de där ballerina-varianterna! (Fast jag tycker vanliga ballerina-skor är okej.)

Anonym sa...

Ok att man kan ha åsikter om folks utstyrslar men man behöver ju inte sjunka så lågt att man tar kort på en person, även om huvudet ej var med, dessutom påpekar du hur fettet dallrar på personen. jag är emot att vi ens har kungahuset kvar men vad fan spelar det för roll om Madeleine har gått upp i vikt?
Har du komplex för något?
det känns så eftersom du hackar på folks utseenden...alla har "brister" på något sätt, även du.
Låt folk klä sig och se ut som dom vill så länge det inte skadar dig eller dom själva.
Jag har såna tofflor!!!Röda,svarta,vita fast KOPIOR!
Dom bär jag stolt!
Ännu stoltare känner jag mig efter ditt inlägg.

Ha det så gott. Hoppas du mår bra för övrigt.

Mvh jean