fredag, september 29, 2006

Jävla väder

- Gud, vilket härligt väder, så varmt och snart är det oktober. Det är inte klokt!

Nej, det är inte klokt. Det är helt galet. Världen är sjuk, förstår ni inte det?
Skriker jag.
Inte.
För man vill ju inte vara glädjedödare och pessimist.
Kan vi inte bara glädja oss åt värmen? Vafan, kom igen nu, ta en glass!

Men igår fick jag plötsligt och oväntat medhåll. Från SVT:s meteorolog-Pär, som mitt i sändning sa att han fick en klump i magen av oro för det konstiga vädret. Sedan intervjuades han i Lantz i P3 och där kom han ut som fullfjädrad politiker. Och han skrädde inte orden:
Vi kan inte fortsätta som vi gör och konsumera fossila bränslen samtidigt som vi skriker på sänkt bensinskatt och sänkt elpris. Det enda raka är att minska konsumtionen.
Nu. Snart är det försent.

Per, du har ett nytt fan i mig. Hädanefter ska jag lyssna på alla dina väderprognoser i TV!
Eller kanske inte, för man blir ju bara deprimerad.
Nej, nu ska jag ut och plocka litet av den där svampen som Göran Persson inte kunde hitta.
Man får ju passa på medan värmen håller i sig...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Johanna! Kul att du börjat blogga! Ska genast länka till dig. Ha en bra helg nu,

Vi ses!

Pezhman