tisdag, september 19, 2006

Frukostspaning

Hyser barn någon slags medfödd misstänksamhet mot öppnade förpackningar? I morse låg det minst fem öppnade brödförpackningar i brödkorgen och i kylen stod det tre påbörjade plastpaket med smörgåsskinka. Ingen av de yngre familjemedlemmarna sade sig ha en aning om hur detta gått till. Så kom 17-åringen in i köket, öppnade kylskåpsdörren, mediterade i den ställningen en stund, för att sedan ta fram och öppna en fjärde förpackning Tunna Skivor Rökt Skinka. Gaaahhh! Själv uppfostrades jag i den hårda skolan av min mormor, som sparade på allt, t o m diskade plastpåsar som torkades på en speciell ställning ovanför diskbänken. Hur ska det gå med jordens framtid när den generationen tanter dör ut och ersätts av bortskämda "Jamen-den-såg-litet-ofräsch-ut"-generationen?

Så, nu har jag bitch-morsat färdigt. För den här gången.

2 kommentarer:

123 sa...

Okej...oj du hade en hård uppväxt..verkligen. Var tom tvungen att riva av Lacoste-märket från dina pikétröjor när du var liten. Oj! Nej! Åh!

I can get you fired...
I know stuff...
Remeber...

Johanna Graf sa...

Ja, Oscar, det var hårt kan jag lova! Inte som din generation, som kan ha både tigrar och krokodiler på varenda klädesplagg : -) Jag hade t o m en kompis som gick på jursitlinjuen och inte hade råd med riktig krokodiltröja, så han satte en leksaksbrosch med en Druttenkrokodil på sin rosa urtvättade H&M-piké. Det du. Sånt härdar.
Nu är jag mest glad över att folkpartiet fått chansen att styra skolpolitiken. Då kommer till och med du att få lära dig stava på engelska. Puss älskling!