lördag, oktober 09, 2010

Vem är det mest synd om egentligen?


När Fokus skriver om nåt, blir det ofta intressant, av den enkla anledningen att de gör ett rejält grävjobb. Det där som andra tidningar antingen inte hinner med eller inte har ägarnas uppgift att göra. Det är inte många gammelmedia som orkat eller fått lov att intressera sig för det skandalomsusade bygget Swedbank Arena, eller nationalarenan i Solna. Därför är det vägörande att Fokus nu skriver hela historien om fuskbygget.

Att alla inte tycker det är lika roligt är förståeligt. Mannen som vill kalla sig borgmästare i Solna är till och med ledsen. Jätteledsen.
– Det är inte lika roligt längre. Vi borde vara stolta över att få en ny arena, i stället är det bara en massa nidskriverier och påhitt, säger han.
Men stackarn! Det finns de som påstår att SVT´s dramaserie Starke man är inspirerad av Solna, men jag har inte sett den ännu, så jag kan inte uttala mig om det.

Jag tycker, som jag säger i artikeln, att Lars-Erik Salminen är en hygglig prick och jag lider med honom i den här härvan. Men allra mest synd tycker jag om de vars pengar han är satt att sköta, Solnaborna. Det är de som sitter med Svarte Petter när detta ska betalas.

Och gudarna ska veta att det finns annat som vi behöver använda skattepengarna till i den här stan. Så här ser det t ex ut där kommunens barn och ungdomar idrottar. Tur att (S) föryngrar rejält i riksdagen och satt en Solnabo med relativt färskt minne av hur det är att vara ung och gå i skolan som ansvarig för ungdoms- och bostadsfrågor. Hade Maryam Yazdanfar* varit bostadsminister och jag fått medinflytande i Solna hade vi byggt sådant här istället för skryt- och fuskbyggen.

Mer om hela härvan HÄR.
Tipsar också om den kvicka och hejdslöt roliga liknelsen mellan Swedbank Arena i Solna och Collosseum i Rom.
* Scrolla ner till anförande 13, it´s worth it!
Man kanske kräks av den 17:e bananen, läsvärd artikel av Ronnie Sandahl i Aftonbladet. P4 Radio Stockholm om arenaaffären, SVT ABC-nytt om fördyringen, ledare i Gotlandstidning undrar Håller Sverige på att bli korrupt?, Även SvD och DI och DN.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , och annat intressant