tisdag, maj 27, 2008

Sprit i riksdagen

Jag är på besök i riksdagsrestaurangen då jag ser den.
Apparaten med sprit.

Nej, det är inte vodka som serveras till lunchen, utan sådan där handsprit typ Dax, som man brukar desinficera händerna med i vården.

Shit, jag visste inte att riksdagsmännen skakar så många händer att de blir vandrande bakteriehärdar?

Borde inte i så fall slottet investera i ett gäng sådana där spritbehållare?

För att inte tala om sultanen av Brunei!

Så många frågor och så få svar.

Och vad händer om riksdagsmännen går ut och snackar med väljarna efter att de dränkt in sig i sprit?

För ett tag sedan var jag runt på äldreboendena i Solna med kommunens medicinskt ansvariga sjuksköterska. På varje ny våning vi klev in på pumpade hon ut litet sprit i handflatorna för att undvika smittspridning mellan avdelningarna. Hon berättade att detta lett till att hon ständigt fick förklara sig i hissen och andra trånga utrymmen varför hon stank sprit. Det hade till och med börjat gå rykten om att hon var alkoholist och stank sprit på jobbet.
Anders Löwdin minns bilen full av moderater i valrörelsen 2006, Erik Laakso avslöjar ett parti med väljarförakt och Johan Sjölander skildrar en hysteriskt rolig dialog med den nya socialdemokratin. Hahhahahaha!

För övrigt ser 2008 ut att bli ett lika fruktat lämmelår som 1969. Huga!
















Tycker du detta ämne är
intressant kan du läsa mer på andra bloggar om, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tycker att de problem du pekar på i det läge vi befinner oss i nu, så är det som att hålla på och bråka om stickan i fingret när vi håller på att förblöda efter amputationen av ett ben.


(Kommentaren kanske passar bättre vid ett annat tillfälle men den kom i huvudet nu och försvinner strax, så det var bäst att skriva den nu.)

Morfar Lasse sa...

Personligen tror jag att "handspriten" är uppsatt för att hindra att den borgliga galenskapen ska smitta!