tisdag, maj 13, 2008

Kan själv gäller inte jämt

Idag har jag skällt mig hes på lat son, mailat, mailat, mailat, ätit lunch utomhus och frusit, mött ABF, bladat hundratals medlemstidningar och ska snart möta Å och M på uteservering (hutter!), så jag hinner inte blogga. Några som däremot gör det är Käringen mot strömmen som tipsar om studentpresenter till den sparsmakade, Helena skriver om hur mattanterna gjorde henne till vegetarian och Alexandra påpekar apropå vissa ungmoderaters och liberalers odemokratiska läggning att alkohol inte ursäktar ett omdömeslöst beteende. Själv konstaterar jag bara trött att Solnamoderaterna inte ens kan skylla sin bristande värdegrund och sina hatiska utfall på fylla.

4 kommentarer:

Spiff sa...

Grattis!

Sveriges bästa företagar-kommun är din, men du bara klagar..

Vad gjorde ni som var så fantastiskt bra för företagen och jobben?

Sluta gnäll och börja utvecklas med er omvärld innan det är för sent!

Unknown sa...

Om att skälla på sonen för att han är lat.

Synd att du känner på det viset. Ett tips till dig från mig: Stop, Observera, Acceptera, Lämna. Om det är nödvändigt så kan du Reflektera mellan observation och acceptans. Du skall se när du blir fena på ovanstående kommer du att kunna se honom från ett annat utsiktstorn än ditt egna.

Sedan är det nog också så att sonen, jag gissar, utan någon djupare insikt än sitt egna sätt att vara dvs lat håller på att inse större saker än att bara slöa. Inom hållfasthetsläran är satsen om den potentiell energins minimum en viktig hörnsten. Sonen tillämpar en gren av den här princip som i hans fall tycks innebära att han inte är någon energislösare, en förträfflig egenskap. Genom det här förhållningssättet kräver han ju ett mindre intag av föda än vad som skulle vara nödvändigt om han skall lyssna på sin mors gnat om full fart.

Johanna Graf sa...

Johan: Historielös har jag skyllt moderater för att vara på senare tid. Jg vet inte om du är moderat, men här är en liten historielektion i alla fall: Det var det socialdemokratiska kommunalrådet K G Svensson som satte upp målet att göra Solna till Sveriges företagsvänligaste kommun under sin tid som kommunstyrelsens ordförande. Han lyckades. Moderaterna har fortsatt traditionen, men enligt oss socialdemokrater har de glömt de andra värden som gör en stad trivsam och framgångsrik - bra utbildning, öppenhet och medborgardialog, en satsning på att utjämna klyftor, rent och snyggt, miljötänk osv.

Mats: Sonen kom just hem och skrek på mat, så någon sparlåga därvidlag har inte skymtats ännu :-)

Spiff sa...

För protokollet då..
Jag anser mig liberal, men kan inte rösta på dem då jag inte tycker att dom är pålitliga nog! Så i den meningen "är" jag kanske "moderat" eftersom jag röstat m de senaste valen. Men jag titulerar mig nog helst av allt "FRI". Fri att tänka fritt! Partipolitiskt obunden..