torsdag, februari 05, 2009

Politiker stal toapapper

Ibland springer livet ständigt fem steg före en, ungefär som när man var liten och mamma stressat ropade: - Men kom nu, skynda dig, vi har bråttom!

Och jag fick springa ikapp och missade alla intressanta vattenpölar, myror och viktiga tankar.

De senaste dagarna har gått så fort att jag inte ens hunnit handla toapapper. Igår morse var det tvärslut, och hushållspappret också. Kris. I en konferenslokal senare på dagen, när jag insåg att jag inte skulle ha en minut över förrän sent på kvällen, hade jag allvarliga funderingar på att sno med mig en rulle från damernas. Den idén, att stjäla toalettpapper på en offentlig toalett, har jag inte haft sedan jag var väldigt ung och väldigt fattig student.

Om nu någon undrar: Nej, jag gjorde det inte. Så rubriken är bara på skoj.

Man har väl Dagens Nyheter...

Apropå mammaliv, så har den här videon ruggigt hög igenkänningsfaktor.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha vilket roligt inlägg =) Den tanken har aldrig slagit mig nångång. Att sno toapapper, men nångång kanske =P Då kommer jag kanske minnas det här inlägget.

Morfar Lasse sa...

Underbart!
Du fick mig att tänka på Ulriksdals Skolan och roligga timmen. Fröken Svea Sandberg var inte alltid glad åt mina Bellman historier, framför allt inte typ den här.

Norrmannen, Dansken och Bellman pratade om pappret som var slut på toa. Vad ska man göra?
-Den som inget papper har sin flik av skjortan tar, sa norr mannen.
-Den som inget papper har bussbiljetten tar, sa dansken.
Bellman funderade och sa:
-Den som inget papper har låter skiten sitta kvar.