onsdag, oktober 24, 2012

7Election

På 7Eleven säljer kaffemuggar med Obama på långt bättre än Romney-muggen. Det är enligt säkra källor en tydlig indikation på valutgången. Samma sak med försäljningen av Halloweenkostymer, där nästan ingen vill ha en Romneymask, medan den här




säljer som smör. Det har jag svårt att förstå. Jag menar, Halloween handlar ju om att skrämmas, och då borde ju den här mannen ligga bra till:




Inte för hans prioritering att det är viktigare att dra in stödet till public service-TV och Sesame Street




än stödet till Wall Street. Utan för republikanernas kvinnsoyn. Frånsett spådomar i kaffemuggar och maskförsäljning, handlar det nu om The Battleground States, där Florida där jag nu befinner mig är den med flest elektorsröster. Enligt experterna är det dock Ohio, och då specifikt kvinnorna där som avgör valet. Då måste nog Romney och hans gäng komma på nåt nytt att säga, och det kvickt.
Den senaste i den långa raden av republikanska kandidater som kastat bensin på brasan i backlashen om våldtäkt och abort är Richard Mourdock. Även graviditeter efter våldtäkt är en gåva från gud, sa Indianakandidaten när jag tittade på frukost-TV i morse.
Fast kanske är det så banalt att humor och folklighet avgör mer än sakfrågorna. I så fall kan det betyda ännu mer att både Barack OCH Michelle Obama ska medverka i Jay Leno Show de närmaste dagarna.

Inga kommentarer: