måndag, november 12, 2007

Konstiga tankar

På plats i Västerås för Sveriges kommuners och landsting kongress.

Jag hatar att bo på hotell. Det känns alltid så unket och deppigt. Hur många har legat i den här sängen, liksom? Yack!

På vägen från tåget ser jag en skylt: Årgångschokladen är här!". Jippie, jag tror jag väljer den där romchokladen från förra julens Aladdinask, eller den där tre år gamla, gröna pralinen. Eller ska jag slå till på den där mumifierade grå-vita som tillverkades för tio år sedan?

Aftonbladets rubrik "Danska valet - en rysare. Invandrare kan fälla regeringen" känns inte direkt klockren den heller...

Nu ska jag gå och lyssna på Mona Sahlin, för andra gången på två dagar.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Försvarets choklad är bra årgångschoklad. Finns den kvar förresten?