onsdag, maj 21, 2008

Thépåsen, lerklumpen och grabbiga arkivet

Ibland är det någon som med sitt bloggande förstör ens eget bloggande. Då blir man sur och känner sig värdelös. Vad är det för idé att blogga om någon annan skriver det man själv vill säga, men mycket snabbare och bättre?

Men den här morgonen, som är en sådan då man böjer sig fram under varmvattenkranen med en thépåse i munnen, fnissar jag tacksamt åt Tommys tankar om Filippa och hennes lerklump (nej, det är INTE Fredrik!) och åt Åsa, som lägger en bloggare i grabbiga arkivet. Sedan läser jag intresserat den här artikeln om sjuksköterskorna, som SSU, MUF, CUF skrivit tillsammans. Bra initiativ, Jytte!

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Unknown sa...

Du fick historien om bananerna så sluta och sura.

Hur vet du att de skriver snabbare än vad du gör. Du menar förstås att de inte hade sovmorgon och kunde därmed skriva sina alster tidigare än dig. Inte snabbare, det vet du inte!

Anonym sa...

Vad är det som är bra med att SSU:s ordförande går ihop med två ungborgare om ett uttalande? Vad blir nästa steg?

Det här "sitta i samma båt"- tjafset börjar bli outhärdligt sedan Mona blev partiledare. Vad blir nästa steg? Koallitionsregering med (m)?

Johanna Graf sa...

Mats, den om bananernavardenabsolut sämsta jag hört sedan den om tomaten och "kom, ketchup så går vi"! M a o nästan bra!:-)

Nicklas, du kanske har rött. Det är bara det att jagär så trött på fiktiva konflikter somfinns dörara för att det ska vara så. I ljuset av det, och min kommunala ankdamm, blir jag litet glad när jag ser ett blocköverskridande initiativ. Alla frågor har ju inte partiförtecken...

Anonym sa...

Säger bara en sak:
850 dagar kvar till valet 2010

Alliansens dagar är räknade

Anonym sa...

"Fiktiva konflikter"?!?

Är klasskampen också en fiktiv konflikt eller hur ska jag uppfatta dig?