torsdag, maj 29, 2008

Giftigt


När GP testade tio par vanliga barnskor visade sig samtliga modeller innehålla kemikalier som är både giftiga och miljöfarliga. Nu dras en modell tillbaka. En?! Och morgonens TV-nyheter rapporteras om barnschampo som säljs på Rusta och Överskottsbolaget som innehåller ett starkt allergiframkallande ämne. En av affärerna har infört inköpsstopp, den andra 'funderar fortfarande på vilka åtgärder de ska vidta'. Hur mycket måste man fundera på en sån sak, undrar jag?!? Huruvida Foppatofflan på bilden är giftig eller bara giftigt ful återstår att utreda...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, vilken fin toffel. Jag har precis en sådan, samma färg (storlek 46) med ett rött litet hjärta som tillbehör.
Jag har bara haft tofflorna på fötterna och tänker inte slicka på dem eller äta dem, så jag kan tyvärr inte bidra med några symptom eller uttala mig om långtidseffekterna av deras potentiella giftighet.
Det är väl skojigt att vi pojkar kan ha en annan färg på skorna än svart eller brunt.

Johanna Graf sa...

Nej, foppatofflor är inte skojiga. De är anskrämliga. De borde bannlysas från jordens yta.