fredag, mars 30, 2007

Vi ses kanske igen

Hypokondri är en sjukdom. En väldigt allvarlig sjukdom.

Nyss satt jag i soffan, lugn och avslappnad. Tills jag plötsligt fick syn på mina händer. De var blåsvarta. Huden såg döende ut. Tittade mig i spegeln. Samma sak med kinderna. Herregud, när hände det här? Kände jag mig inte väldigt trött? Och hade gjort det en längre tid? Släpade mig till badrummet, tvättade av mig och borstade tänderna. Det blåa var borta.

En teori är att det var mina mörkblå jeans som torrfällde. Återkommer imorgon, om jag överlever natten.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Hoppas du inte har vit soffa. Jag har fått sitta på en filt för att inte förstöra vår ljusa soffa med mina nya jeans.

Johanna Graf sa...

Närå, den är röd-smutsig, så det öär ingen fara :-)