lördag, mars 17, 2007

En lagledare är vald

Hörde avslutningen på Görans tal. 11 år räcker mer än val, sa han.
Sedan blev det stående applåder. Dock inga sju minuter som engelska partivännerna sägs ge Tony Blair.

Därefter meddelade Lena Hjelm-Wallén att det när nomineringtiden gick ut kl 11.40 endast fanns en kandidat nominerad till partiordförande; Mona Sahlin.
Lena berättade att valberedningen valt att nominera Mona för hennes starka engagemang, breda erfarenhet och hennes fantastiska förmåga att föra ut ett budskap.

Det är inte ofta talarlistan är blank på en kongress, men nu var den det. Kongressen var redo att gå till beslut. Frågan "Är det kongressens mening att till partiorförande välja Mona Sahlin, besvarades med ett av de mest rungande JA jag har hört.

Sedan var det Monas tur att äntra scenen. Hon började så här:
När jag vaknade i morse, eller rättare sagt - jag har inte sovit så mycket i natt - när jag gick upp i morse, kände jag mig väldigt liten.

Så hade Göran aldrig sagt. Det vittnar om en stor styrka.

P.S. Mona är tjejen längst fram på bilden.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: