söndag, mars 11, 2007

Jämförelser onödiga

Var på fest i går, så jag missade melodifestivalen. Det blev en konstig morgon för resten av familjen. Inga morgontidningar fick ligga framme, datorer, radio och TV beordrades AV fram till 12.45, då reprisen sändes. Men det var ändå litet svårt att anamma den där riktiga schlagerkänslan. Jag menar, chips och dip känns inte helrätt som sändagfrukost...
Men nu är jag rätt nöjd ändå. The Ark har visserligen gjort tusen gånger bättre låtar än sitt schlagerbidrag, men de var ändå ljusår före resten av startfältet. Hoppas nu att resten av europa är redo för Ola Salos charm. Nåja, kunde Lordi, så...

Det enda jag sörjer är att Sonja inte hamnade bättre än 6:a. Efter att hon i somras räddade vår valupptakt i Solna när Anna Book ställde in med kort varsel, och därtill gjorde ett helt fantastiskt framträdande, med charm, ödmjukhet och värme, förtjänar hon all framgång i världen.

Till på köpet är hon gudinnesnygg. Herregud, kvinnan har ju ben upp till armhålorna! Jag trodde jag hade passerat den tiden då jag tyckte att jag var världens fetaste och fulaste människa, men en jämförelse på den här bilden gör mig mörkrädd.

Apropå fest, hittade den här bloggen som beskriver en nattlig efterfestscen från igår.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Tacka vet jag STING, jag vet att du håller med mig, J!

MVH/ P