lördag, mars 17, 2007

Vad är en sossefrisyr? RÖSTA!

Tidningen Fokus skriver i sitt senaste nummer om framtidens tunga namn inom socialdemokratin. Bland dem finns Jytte Guteland, nominerad av länet till nästa förbundsordförande i SSU. Om henne heter det inte bara att hon tillhör makteliten, utan att hon dessutom har ”sossefrisyr”.

Det sätter igång min fantasi. Vad är en typisk sossefrisyr? Jag beslöt mig för att ta reda på det.I filmen Legally Blonde hade Reese Witherspoon 27 olika frisyrer, en för varje scen. Under inspelningen åtföljdes hon ständigt av 4 frisörer. Om Jytte skulle göra samma sak, skulle det gå en frisör på varje 1000-tal medlemmar i ungdomsförbundet. Det låter sig nog inte göras.

Här är istället litet inspiration för Jytte, som hon kan använda när hon står framför spegeln och kammar sig på morgonen. Jag och Jon Worth har anordnat en web-enkät så att alla kan rösta på den frisyr de tycker är mest sossig.
Klicka HÄR för att rösta på killfrisyrerna och HÄR för att rösta på tjejfrisyrerna.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

Claes Nordmark sa...

Har inte jag en riktig sossefrisyr? ;-)

Johanna Graf sa...

Jo, det ser ut så, iallafall att döma av omröstningsresultaten så här långt.

Claes Nordmark sa...

I´m a winner!