fredag, augusti 17, 2007

Vilken Disneyprinsessa är du?

Genom Erik Birkstens sida på Facebook hittar jag följande test.



Jag blev Belle i Skönheten i odjuret. Jag vill inte vara Belle! Hon är bara äckelgod, inte ett dugg äventyrlig och en typiskt passiv dockbrud. Jävla skittest!

Men så backade jag sidan ett par steg och hittade några roligare test. "Vilken Teenage Mutant Ninja Turtle är du?" verkar väl sådär kul, enda skillnaden mellan de där sköldisarna är väl färgen på deras bälten eller vilken älsklingspizza de har? Men man kunde också så vilken av Disneys skurkar som passade in på ens egen personlighet, eller vilken av fiskarna i Nemo man liknar.

Vännen J hade dock den kloka invändningen att det fattades ett test av vilken dvärg i Snövit man var lik. Jag tycker han är kloker.
Vilken Disneyfigur, skönhet eller odjur, skulle DU vilja vara?

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Johanna Wenner sa...

Jag blev Pocahontas. Det känns okej. Annars gillar jag Lilo i "Lilo och Stitch". Hon vågar göra det hon tror på trots att hon anses lite udda av sina jämnåriga kompisar. Dessutom är hon inte prisessrosa med smal barbiemidja som många av de andra Disneydamerna.

Linus sa...

har du ens tittat ordentligt på skönheten och odjuret? Belle är mer äventyrlig än en hel del disneyprinsessor. hon läser ju böcker för att det är hennes ända väg till äventyren i hennes franska puttinuttstad.