onsdag, augusti 22, 2007

Jag hatar motion

Jag hatar motion. Alla former av motion. Jag är konstig, jag vet, men så är det.

- Men någon form av rörelse kan du väl hitta som du tycker är rolig? frågar mina mer hurtiga vänner lätt förebrående.

Nej det kan jag inte, motion är tråkigt. Så in i döden tråkigt att jag får ångest bara av tanken.

-Men det är ju så skönt efteråt! säger dumskallarna. Hallå? Varför i hela friden ska jag syssla med något som jag bara önskar ska ta slut?

Jag har prövat att springa. Alla sa att det skulle bli rena nöjesdrogen bara man tog sig över den s k "smärtgränsen", som enligt uppgift skulle passeras efter ungefär 12 löprundor. Jag sprang 13, varav den sista var Bellmanstafetten.

Jag led i 23 minuter och lovade därefter att aldrig springa igen. Ett löfte som jag hållit.

Simmat har jag gjort massor av gånger, antagligen för att jag gillar att bada. Men att ränna 40 längder fram och tillbaka i en bassäng är så dötrist, att jag nästan somnar och drunknar på kuppen. Och bollsport går tokbort. Bollar är vidriga. Antingen träffar man dem inte alls eller så träffar de mig och det gör skitont.

Nu tror ni kanske att jag är allmänt vek, ämlig och rädd att ta i, men så är inte fallet, långt därifrån. Jag hade en fyra i idrott i skolan. Jag kan gräva diken tills jag nästan spyr. Jag kan ränna i trettio affärer om jag är på jakt efter nåt viktigt. Och jag kan dansa hela natten om det är bra musik.

Därför blir jag glad när jag ser att det är fler som har hajjat den här grejen. Med inspiration från Napoleon Dynamite och den här Cure-videon har Miss Lårmuskel med flera startat discogympa, indiegympa och discoflås i diverse parker runt om i Stockholm. Underbart! Tror nästan att jag ska testa!

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

7 kommentarer:

Duvan sa...

Hej. Föreslår att också pingar portalen www.s-bloggar.se Ha en bra dag!

Johanna Graf sa...

Tack för tipset!Ska lägga till den adressen på min RSS ping

Johanna Graf sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Johanna Graf sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag har svimmat i workoutlokalen, fått ont i halsen när jag sprungit, sträckt muskler i gymmet. Det enda som jag verkligen gillat är när jag går långa, långa promenader och sen var det vattengympan med ett gäng kompisar som ständigt fick oss att nästan drunkna av alla skratt.
Jag hatar också att motionera.

Johanna Graf sa...

Jag tror att det finns många som oss, så det är uppenbarligen en nisch som någon smart kvinna borde utnyttja för att starta rolig tjejgympa utan pretentioner. Kombinerad tjejsnack/prommis/shopping/fika kanske???

Anonym sa...

Du har just uppfunnit det...tjejsnack, prommis, shopping och fika. Jag KOMMER!!!! :-)