fredag, september 29, 2006

Och nu till nåt viktigare - SKOR!

På väg hem från ett jobbmöte i city känner jag plötsligt att jag bara måste ta vägen förbi Beneath på Kungsholmen. Världens mest dolda affär, som inte ens ligger under Allmänna Galleriet, (som namnet antyder) utan ovanför... De är den enda affär som säljer Buddhahoods skor i Stockholm. (Fast de finns på Scout i Göteborg också.)
Suveränt, snygga, asgrymma Buddhahood, som just nu har ett par röda skor i mocka och skinn med en helt knasig klack och som bara skriker KÖP MIG!
Tyvärr har de stått där och skrikit hela september, då jag bedrivit valrörelse i Solna, så nu är de slut. Eftersom shoppingens gyllene regel förbjuder mig att gå tomhänt från affären, slutar det med att snorungarna hemma lyckliggörs med Nike Airs specialkollektionjacka designad av Ben Drury (han som gjort de flesta omslagen till bolaget Mowax´ skivor).
Varför blir det alltid så här? När får jag en present av nån? Livet är orättvist.

2 kommentarer:

123 sa...

Okej...du var uppenbarligen ganska sur eftersom du inte fått någon lyckad shoppingrunda. Då var man ju självklart tvungen att sno alla scartsladdar i huset så att alla apparaterna(videon, digitalboxen, tvn)kunde "prata", istället för att sonen med kompisar kunde få se på en film. När du då konfronteras av sonen hotar du då att kasta nycklar och diverse filmer på honom och kallar honom saker som vi inte ska nämna vid namn. När du sedan efter ett tag insett att du inte behöver spela in (som du inte gjort på ett helt år enligt dig själv) samtidigt som sonen ska kolla på film, så kommer du in med svansen mellan benen och lämnar tillbaka sladden. Dock utan att säga förlåt, och med ett försök att skojja bort allt genom att ta lite av godiset..

I rest my case

Anonym sa...

Beneath är en brutalt bra butik!