onsdag, oktober 03, 2007

Musikknark

Jag är periodare på musik. Just nu är jag djupt nere i en sådan period. Därför kan jag inte låta bli att tipsa om en musiksida på nätet.

De där musiknördsidorna är ofta hiskeligt fula, med röd och grön text och massor av bling-bling. Lägg sedan på tusen olika typsnitt och gärna svart bakgrund, så tröttnar man ganska snart på att läsa. Pop Culture Madness är lika nördig som de flesta andra sidor, men föredömligt lätt att läsa och det bästa av allt: Det finns listor på ALLT.

Jag har förut skrivit en spaning om att män är besatta av listor, medan kvinnor har en mer mogen inställning till livet.

Jag tar tillbaka allt. Jag är såld. Lyssna bara på de här små smakproven:

Listan över låtar där ordet "Baby" förekommer flitigast,
låtar om döden,
världens sorgligaste göra-slut-låtar,
låtarna som är bäst på att piska upp en viss stämning på ett evenemang,
farmaceptiska låtar (Ja, med drogreferenser alltså),
låtar med kvinnonamn (A-Z),
låtarna med de mest missförstådda texterna,
låtarna som sätter sig som klister i ditt huvud (Varning, titta inte ens på listan!),
stalkerlåtar ("Every breath You take" t ex...),
sommarlåtar,
sorgliga låtar,
superhjältelåtar,
och så vidare,
och så vidare.

En guldgruva!

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , , gs With The Most Use of the Word "Baby" Music of All Time! The Saddest End of Relationship Songs of All Time!

Inga kommentarer: