onsdag, maj 30, 2007

Vad gör UD åt Polens attack på Göran Hägglund?

Den katolska konservativa regimen i Polen nöjer sig inte längre med att motarbeta Pridefestivaler, avskeda lärare som berättar om homosexualitet och lägga ned sitt departement för jämställdhet och skydd av minoriteter. Nej, det ska böjas i tid. Eller tvärtom, snarare. Nu vill den polska barnombudsmannen Eva Sowinska göra EU-kommissionen uppmärksam på barnprogrammet Teletubbies sjuka böjelser. Figuren Tinky Winky är inte bara lila, han bär dessutom handväska! Det roliga är att det aldrig egentligen nämns i programmet vilket kön Tinky Winky har. Nej, BO grundar sina misstankar på att Tinky Winky är längre än de andra teletubbiesarna. Vad har Paggan och Dustin Hoffman att säga om det?

Och vad i fridens dar har polska regeringen egentligen emot Göran Hägglund? Är det inte dags för UD att rikta skarp kritik?

Här är litet fler tips på farliga barnprogram till polackerna.
Till den listan kan läggas Barbapappa. Han är ju rosa. Twink, twink, say no more. Och hur queer är det inte att kunna forma sig till precis vad som helst?

Själv är jag mest bekymrad över Teletubbies drogliberalism. Det ser man ju själv att den där bebisen i solen är hög som ett hus. Omotiverade fniss och dimmig blick. Hu!

Här är förresten en kul grej från sajten tjuvlyssnat på barn-bög-temat.

Nä, nu får jag lägga av. Ibland är det svårt att ta homofobi på allvar, men med tanke på vilka konsekvenser ett sanktionerat HBT-hat kan leda till är det nog viktigt att göra det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Johanna
tänkte bara tipsa dig om min blogg. mvh Safa
http://diskriminering.bloggagratis.se/

Anonym sa...

Haha! Otroligt kul!

Anna, Fair and True sa...

Det ska klippa i Little Britain också, en scen där en präst kysser en man. Fast det kanske man kan förstå är lite väl mycket för dem jämfört med mer implicita saker i barnprogram.

Anonym sa...

Hmm..jag maaste erkaenna att jag..tja, givetvis inte delar Polens regerings bedomening av ett barnprogram (bara den meningen aer ju underbart mystisk, och rolig: hur kan en regering ha officiella synpunkter paa ett barnprogram???)Men jag kaenner mig lite obekveaemt som 'guilt-by-association' genom att jag sjaelv aer allergisk mot Teletubbies. Att desaa varelser skulle vara HBT eller naagot annat har jag dock verkligen inte reagerat mot. Kan man vara hetero/HBT i rymden. (Sidospaar: Aer Jabba de Hut hetero eller HBT?)
Eller vad/var dessa Teletubbies nu aer. Jag madde bara daaligt av den infantila upprepningen med den daer bebisen i solen. Jag och min dotters mamma ( som hade samma reaktion) ingrep snabbt och ofta med censurerande fjaerrkontroll och saag till att det blev vaeldigt lite Teletubbies foer dottern. Nua har hon lyckligen vuxit upp utan dem....
A andra sidan aer ju maalgruppen 1,5 aariga barn....
Vore det inte baettre om Polens regering agerade fokuserade paa maenskliga raettigheter, HBT fraagor, en diskussion om den nutbredda antisemitismen i landet m.m. snarare aen Teletubbie.
UBYMIC

Johanna Graf sa...

Jabba the hut, underbart! Någon borde ingripa!
Bebisen i solen, absolut. Stoppa! Stoppa!

Eklindh sa...

Jag får väl tacka för länken. Jag blev lite fundersam på vad jag hade skrivit nu.

Tack så mycket