fredag, maj 18, 2007

Livets svåra frågor

Somliga har det jobbigt. Såg följande insändare i Aftonbladet:

"Jag undrar vad man ska ta sig till när man, som jag, har både fett hår, färgat hår och mjäll? Vilket schampo väljer man då? Tack på förhand!"

I schampotillverkarnas värld platsar inte de stackars satar som har mer än ett problem samtidigt. Svagt.
Dessutom tycker jag att företagen är otydliga i sina instruktioner på flaskan. Själv använder jag bara schampo för normalt hår. Jag menar, vad är alternativet?

Schampo för fett hår: Nej tack, det är väl inget snyggt?

Schampo för färgat hår: Mja kanske, men det står ju inte vilken färg det blir?

Schampo för tunt hår: Nä, jag vill hellre ha tjockt.

Schampo för skadat hår: Aldrig i livet! Heroin chic är ju helt ute.


Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , , , ,




3 kommentarer:

Anonym sa...

Sen är det doseringen.
Tag en hatt med schampo, mjukmedel eller vad det nu handlar om, säger dom.

Så man tar en hatt. Å så var den dagen förstörd.

Igår hittade jag ett schampo med den häpnadsväckande nyheten att man bara behöver tvätta håret en gång.
Då blev jag lite gladare för det börjar bli så dyrt med alla hattar.

/En galen konsult

Johanna Graf sa...

Ha, ha , ha underbar! Dig skulle jag hyra som konsult vilken dag som helst!

Anonym sa...

Hej!
Jag vill veta lite saker om dig. Anta utmaningen vetja:
http://www.tommyjensen.se/pappablogg/2007/05/18/karlek/
Jag har utmanat Nathalie också förresten.