torsdag, maj 03, 2007

Slutpingat!

Ibland hittar man nåt som gör livet litet enklare.

(Förresten, alla ni som inte bloggar själva kan sluta läsa nu. Detta är technokrati.)


Pinga bör man, annars dör man. Men nu har en smart kille som heter Daniel har lagt upp en tjänst som automatiskt pingar en massa servrar samtidigt, utan att man behöver göra ett skvatt. Inget mer behov av att gå till nyligen, twingly och allt vad de heter alltså.

5-10 minuter efter att man publicerat ett blogginlägg får man ett mail som bekräftar att RSS -> Ping gjort jobbet åt dig, dessutom till massor av fler ställen än du säkert vanligtvis pingar hos. Skulle man sakna någon server, är det bara att lägga till den i listan. (Jag lade till exempel till bloggportalen.se i min pinglista.)
Uppfinnar-Daniel har dessutom, mycket föredömligt, skrivit en liten guide precis om hur man gör, steg för steg, så att även vi vanliga idioter fattar.


Tänk vad livet kan kännas enkelt ibland. Nu väntar jag bara på en uppfinning som gör att duschen stängs av efter att tonåringen stått där inlåst i 10 minuter. Nej, förresten, som gör vattnet iskallt!


Johanna/kissnödig


Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ett stort megasupertack för tipset, ska genast testa att registrera mig...

Nathalie Sundesten Landin sa...

Tack så mycket för tipset. Nu har jag registrerat mig också.

Anonym sa...

Tack Johanna, dagens bästa allroundtips!
//Stefan

Anonym sa...

Detta låter intressant! Ska se om lilla otekniska jag får till det. :) Tack!

Daniel Brahneborg sa...

Jag tackar för berömmet, och hoppas att tjänsten ska fungera bra för er alla.

/"Uppfinnar-Daniel"