onsdag, maj 09, 2007

Sätt dit en miljöbov

Idag ska jag vara en miljöbov. Det är inte ofta jag reser utomlands i jobbet. När man är oppositionsråd i Solna stannar har man inte så ofta anledning eller chans till det. Men idag bär det av med flyg till Bryssel och min plats i planet kommer att rednera utsläpp motsvarande 0,3 ton koloxid. 300 kilo!

Kostnaden för att kompensera koldioxidutsläppen är 30:51 kronor. Det tänker jag göra via DN:s ClimatCare

Här är ett annat kul verktyg för miljöbovar. Det här resultatet fick jag

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

ClimateCare är en bluff och koldioxid alstrar vi hela tiden bara genom att andas. Skänk gärna pengar till något projekt som riktar sig mot att minska fattigdomen i världen istället.

Johanna Graf sa...

Det gör jag val pa satt och vis nar jag ger pengarna till ett solenergiprojekt i Indien.