måndag, januari 28, 2008

Efterlysning: argument mot nattmackor

Snälla, ge mig argument för varför det är dåligt för tonåringar att länsa kylskåpet klockan 12 på natten. Förutom att det väcker mig?

När jag letar på nätet hittar jag bara fåniga artiklar av typen "nattmackan gör dig tjock" och det är ju knappast ett bitande argument på en en 1,86-meters artonåring som väger sisådär 65 kilo.

För övrigt kan jag meddela att katten också måste vara tonåring, för den har spattanfall, äter och skiter företrädesvis efter midnatt.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå argument, ett rejält hänglås på kylen borde väl göra susen?

Johanna Graf sa...

Ha, ha, ja det tunga vapnet hade jag ännu inte tänkt på...

Pezhman Fivrin sa...

Nä, Johanna ge dem mer proteinrik mat och plocka bort läsk och godis och annat onyttigt.Då kommer de inte gräva i kylskåpet mitt i natten. Kanske borde ni titta igenom Ola Lauritzsons böcker ihop?

/Pezhman

Anonym sa...

Låt grabben äta..Han växer ju..Nattmackor är gott. :-) //E

Johanna Graf sa...

Pexhman, kom hit och visa dem din tvättbrädesmage som föredömligt exempel på beach 2008!